آشنایی با جرم مزاحمت از طریق کبوتر پرانی

آشنایی با جرم مزاحمت از طریق کبوتر پرانی

آشنایی با جرم مزاحمت از طریق کبوتر پرانی


آشنایی با جرم مزاحمت از طریق کبوتر پرانی

یکی از پدیده هایی که در جامعه امروزی در گستره وسیعی گسترش یافته است پدیده کوتر پرانی یا در اصطلاح عامیانه کفتر بازی بر پشت بام خانه هاست که گاه باعث آرامش و آسایش همسایه ها شده است.

کبوتر پرانی و به قول عامیانه کفتر بازی یکی از مسائل اجتماعی است که متأسفانه هنوز هم یکی از سرگرمی های برخی از جوانان حتی در شهرهای بزرگ محسوب می شود. علاوه بر آلودگی ناشی از نگهداری از این پرندگان، مزاحمت مداوم کفتر بازها برای همسایه ها و ورود به حریم منازل و… آنها همچنین از دیگر مشکلاتی هستند که افراد  با آن مواجه هستند.

 

در قانون مجازات اسلامی به طور مصرح به پدیده کبوتر پرانی و یا به تعبیری همان کفتر بازی اشاره ای نشده است، لیکن می توان کفتر بازی را از مصادیق ماده 618 قانون مجازات اسلامی دانست. چرا که در این ماده این گونه آمده است: «هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار بازدارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم می شود.» در این ماده شلاق تعزیری درجه 6 و حبس تعزیری درجه 6 می باشد. قانون گذار با وضع این ماده مصادیق مختلفی از جرائم را در این ماده گنجانده که یکی از آن مصادیق جرم کفتربازی و یا کبوتر پرانی است و این جرم مقید است.

2. از دیدگاه دیگر این موضوع مشمول ماده ۶۸۸ قانون مزبور بوده و می توان مرتکب را از باب تهدید علیه بهداشت عمومی به حکم دادگاه به حبس تا یک سال محکوم نمود.
3. همچنین آیین نامه اجرایی تبصره ۲ قانون تشدید مجازات کبوتر پرانی مورخ ۲/۹/ ۱۳۵۴ وزارت کشور به این موضوع پرداخته است.

وکلای خوب ما در شهر  مشهد  در این خصوص دارای تجربه کسب آرای موفق بوده  لذا در صورت نیاز به هر گونه مشاوره یا پیگیری با موضوع ایراد مزاحمت از طریق کبوتر پرانی و کسب مشاوره تخصصی، می توانید با شماره های موجود در سایت هماهنگی بعمل آورید.

یک خلاصه کوتاه دیگه از جرم کفتر بازی در ایران

جرم مزاحمت از طریق کبوتر پرانی، یکی از جرایمی است که به دلیل تأثیرات زیان‌باری که برای افراد و جامعه به وجود می‌آورد، با تشدید مجازات همراه است. در این جرم، فردی با پرتاب کبوتر یا حیوانات دیگر به سوی افراد یا اماکن عمومی، شرایط مزاحمت و خطرسازی برای دیگران ایجاد می‌کند.

این جرم در بسیاری از کشورها، از جمله ایران، با مجازات‌های سنگینی همراه است. به عنوان مثال در ایران، مجازات این جرم، شامل حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و جزایات مالی متناسب با خسارت وارده به دیگران است. همچنین، در صورتی که افراد به دلیل این جرم به افراد دیگر آسیب برسانند، مجازات این جرم می‌تواند تشدید شود.

به همین دلیل، پرتاب کبوتر یا حیوانات دیگر به سوی افراد یا اماکن عمومی، به شدت محکوم شده و با مجازات‌های سنگینی همراه است. در صورتی که شما به این جرم متهم شده‌اید، بهترین راه حل، همکاری با یک وکیل کیفری با تجربه است که می‌تواند شما را در دادگاه نمایندگی کرده و بهترین دفاع را برای شما ارائه دهد.

آشنایی با جرم مزاحمت از طریق کبوتر پرانی
آشنایی با جرم مزاحمت از طریق کبوتر پرانی

مجازات‌های قانونی برای مزاحمت از طریق کبوتر پرانی

در بعضی کشورها، مزاحمت از طریق کبوتر پرانی ممکن است به عنوان جرمی شناخته شود که تحت قوانین جزایی قرار دارد. مجازات‌هایی مانند جرم و جرم‌های ضد اجتماعی می‌تواند شامل جرایمی مانند تهدید، تعقیب و تهدید به قتل، آزار و اذیت جسمی یا روانی و تخریب مالکیت باشد. در این صورت، متجاوزان ممکن است با مجازات‌هایی مانند زندان، جریمه یا دو همراه شوند.

در برخی دیگر از کشورها، مزاحمت از طریق کبوتر پرانی ممکن است به عنوان یک تخلف مدنی شناخته شود که تحت قوانین مدنی قرار دارد. در این صورت، متجاوزان ممکن است مجازات‌هایی مانند جریمه مالی یا خسارت جبرانی را تحمل کنند. همچنین، ممکن است دادگاه محکوم به پرداخت خسارت به طرف آسیب دیده را صادر کند.

مجازات‌های دقیق برای مزاحمت از طریق کبوتر پرانی وابسته به قوانین هر کشور و حقوق محلی آن است. بنابراین، برای دانستن مجازات‌های دقیق در هر کشور، به قوانین محلی و منطقه‌ای مراجعه کنید.

 

مشاوره حقوقی حضوری در مشهد

وکیل زمان زاده
موسسه حقوقی وکیل زمان زاده
اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 پرسش و پاسخ حقوقی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها