بهترین وکیل ارث یا تقسیم ارث در مشهد

بهترین وکیل ارث یا تقسیم ارث در مشهد

بهترین وکیل ارث یا تقسیم ارث در مشهد


بهترین وکیل ارث و میراث در مشهد

ارث یکی از مهمترین حقوقی است که در ایران و در تمام کشورهای جهان وجود دارد. افراد می توانند وارثان مختلفی داشته باشند یا وارث یک فرد باشند. بر خلاف تصور، تقسیم ارث و جلوگیری از تضییع حقوق همیشه آسان نیست و موارد زیادی وجود دارد که قانون برای آنها کافی نیست. در این صورت است که وکیل جانشینی و وجود او لازم و ضروری می شود.
وکیل ارث(وکیل ملک و املاک) به وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود که اطلاعات گسترده و کاملی در مورد کلیه قوانین حقوقی و کیفری دارد. اما بیشترین تجربیات ایشان در زمینه حقوق مدنی و مسائل مربوط به ارث و موارد مربوط به آن است که بسیار گسترده و پیچیده است.

وکیل ارث و میراث یک حقوقدان است که در زمینه مسائل ارثی و میراثی کار می‌کند. وظایف وکیل ارث و میراث شامل مشاوره درباره موارد مربوط به وصیت‌نامه، میراث، تقسیم دارایی و وراثت است. وکیل ارث و میراث به موکلان خود در امور مربوط به مشاغل، املاک و مستغلات، حقوق مالکیت مشترک، میراث پدری و مادری، پرونده‌های مربوط به وراثت، و دیگر مسائل مربوط به ارث و میراث کمک می‌کند. آنها همچنین می‌توانند در اختلافات مربوط به وراثت کمک کنند و به مشتریان خود در رسیدگی به پرونده‌های دادگاهی مربوط به ارث و میراث کمک کنند. به طور کلی، وکیل ارث و میراث نقش مهمی در تسهیل و حل اختلافات مربوط به ارث و میراث دارد و باید دارای دانش و تجربه لازم در این حوزه باشد تا بتواند بهترین راهکارهای حقوقی را برای موکلان خود ارائه دهد.

شماره تلفن وکیل زمان زاده

تعریف کلمه ارث

ارث در مفهوم حقوقی آن به معنای انتقال قهری اموال و اموال از شخص متوفی به ورثه اوست. البته باید توجه داشت که ارث فقط مادی نیست، بلکه جنبه معنوی نیز دارد که عموماً کمتر به این جنبه معنوی توجه می شود. وکیل ارث و دریافت مشاوره حقوقی ارث می تواند راهنمای شما در امور مادی باشد.

مسائل ارث و وراثت امروزه در جامعه ما رواج یافته است و اکثر دعاوی خانوادگی تحت پوشش مسائل وراثتی قرار می گیرد و خانواده هایی که اغلب در خصوص مسائل وراثتی با مشکل مواجه می شوند به دلیل آگاهی نادرست از مسائل وراثتی است. آنها موانعی دارند و از آنجا که نمی دانند در چه ارثی قرار می گیرند و با چه کسانی مخالف دریافت این اموال هستند، با مشکلات زیادی مواجه می شوند و گاه به دلیل اقدام مستقل در این زمینه و توصیه نکردن از سوی دولتمردان. میراث. وکلای دادگستری، روند رسیدگی به پرونده اختلاف شما طولانی است و جدا از هزینه های مالی، تحت فشار روانی زیادی هستید. بنابراین مراجعه به وکیل متخصص در زمینه ارث ممکن است برای افرادی که در تقسیم ارث مشکل دارند و می خواهند در کمترین زمان ممکن به نتیجه مثبت برسند بهترین راه برای اقدام باشد.

مزایای استفاده از وکیل ارث و میراث

وکلای ارث افرادی هستند که آگاهی کامل از قوانین کامن لا و انواع ارث، میزان سهم الارث هر یک از ورثه، نحوه تقسیم ارث، شرایط حذف ارث، نحوه تقسیم ارث مادر، اتخاذ شده. ارث فرزند، ارث زن شوهر، مهروموم ترکه، اموال و سایر امور مربوط به ارث و می تواند به ورثه کمک کند.

1- مشاوره حقوقی ارث

2- پیگیر مسائل و مشکلات ارثی

3- تشکیل وصیت نامه

4- کاهش مالیات بر ارث

 

محدودیت ارث و میراث

همانطور که می دانید هر یک از وراث دارای قسمت خاصی از ارث هستند که برای انحصار وراثت باید برداشت شود. انحصار وراثت از طریق شورای حل تعارض که معمولاً شعبه محل سکونت متوفی است انجام می شود. شورای حل اختلاف با صدور گواهی انحصار وراثت این موضوع را محک می زند. انحصار ارث همیشه آنطور که فکر می کنید آسان نیست و گاهی قانون پاسخگوی این موضوع نیست. در این زمان است که برای جلوگیری از تضییع حقوق به وکیل ارث نیاز است.

لازم است با انتشار آگهی تحدید وراث با موضوع انحصار وراثت برخورد شود و از مردم بخواهند در صورت داشتن اراده با مراجع ذیصلاح تماس بگیرند. همچنین اگر افرادی از متوفی بدهی یا مطالباتی دارند باید به مراجع قضایی مراجعه کرده و اطلاع رسانی کنند. در صورت وجود مشکل در این موارد نیاز به وکیل تخصصی ارث می باشد.

وکیل ارث و گواهی انحصار وراثت

گاهی پیش می آید که شرایط خانواده و موقعیت متوفی به گونه ای است که اخذ گواهی حصر وراثت با مشکل مواجه می شود. مثلاً نمی توان سهم هر یک را به طور دقیق تعیین کرد یا در صورت وجود اراده و… در هر صورت در این موارد امکان تضییع حق وجود دارد. در این صورت است که حضور وکیل ارث مانع از همه این موارد می شود. همچنین گاهی پیش می آید که چندین ورثه برای تایید و امضای سند انحصار وراثت حضور داشته باشند. در این صورت است که وکیل ارث به تنهایی پیگیر این موضوع می شود و مشکل حقوقی را به راحتی حل می کند.

وکیل ارث و مشاوره حقوقی در مورد ارث

برای وصول ارث به وراث، ابتدا باید وراثت آنها تأیید شود و سپس سهم الارث آنها نیز مشخص شود. با انجام مراحل فوق، موضوع انحصار وراثت به دادگاه ارجاع می شود و دادگاه با صدور گواهی انحصار وراثت، سهم الارث هر فرد را تعیین می کند. در صورت بروز مشکل بین وراث نسبت به موضوع انحصار وراثت، رفع این مشکل با مداخله وکیل ارث امکان پذیر است. چیزی که آن را غیر ضروری می کند دریافت مشاوره حقوقی از یک وکیل ارث خوب است.

وصول مطالبات توسط وکیل ارث

گاهی ممکن است ورثه و اموال متوفی نیز مطالبه مالی کنند. همچنین ممکن است یکی از ورثه به متوفی بدهکار بوده و اکنون باید به نحوی این بدهی را بازپرداخت کنند. در این صورت است که وکیل ارث به درستی تصمیم قانون را در این موارد تعیین می کند و به درستی برای هر فرد تعیین تکلیف می کند. ضمناً در صورت بروز مشکل در وصول مطالبات ارث به راحتی می توان این مشکل را حل کرد.

تعدد وراثت

گاهی ممکن است فرد موفق و فردی که از آنها ارث می برد فقط به یک نفر محدود نشود. در واقع وقتی ورثه متعدد باشد ممکن است در اجرای حکم عوارضی ایجاد شود که باید توسط وکیل ارث رفع شود. در واقع گاهی ممکن است با فوت چند نفر از ورثه یک خانواده، وضعیت انحصار ارث و سهم الارث هر فرد به کلی تغییر کند. در این صورت حکم این شروط قابل وصول به عام نیست و حضور وکیل ارث الزامی است.

بهترین وکیل ارث یا تقسیم ارث در مشهد
بهترین وکیل ارث یا تقسیم ارث در مشهد

طبقات ارث در قانون مدنی

در ارث، افراد به دو صورت نسبی و سببی از یکدیگر ارث می برند.

ماده 862 قانون مدنی در مورد ارث مقرر می دارد که طبقات ارث به سه دسته تقسیم می شوند:

کلاس اول: والدین، فرزندان و فرزندان کودکان.
طبقه دوم: پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر و فرزندانشان
طبقه سوم: خاله، عمو، خاله و فرزندانشان

شرایط و موانع ارث در قانون مدنی

وکیل وراثت تاکید می کند که مواد 875 تا 885 قانون مدنی از شرایط محرومیت افراد از دریافت ارث صحبت می کند و در ادامه به مهمترین آنها می پردازیم:
شرط اول دریافت ارث زنده بودن وارث در زمان فوت وارث است و اگر زنی حامله باشد پسرش ارث می برد که نطفه او در زمان مرگ منقبض شده و زنده به دنیا آمده باشد.
قتل یکی از موانع است و اگر شخصی وارث خود را عمدا بکشد از ارث محروم می شود.
کسی که مؤمن نباشد از مسلمان ارث نمی برد و اگر میت کافر باشد ورثه کافر ارث نمی برند و مسلمان ارث می برد.
پس از اینکه زوجین یکدیگر را لعن کردند، از یکدیگر ارث نمی برند و پسری که لعن شده باشد، از پدر و پدرش ارث نمی برد.
کسی که در زنا به دنیا می آید از پدر و مادرش ارث نمی برد; اما اگر حرمت رابطه ای که فرزند ثمره آن است نسبت به یکی از والدین ثابت نباشد و نسبت به دیگری در حالت انزجار و زنا نباشد، فرزند فقط از آن طرف ارث می برد.

موانع وراثت:

قتل عمدی: کسی که وارث خود را عمدا بکشد از ارث خارج می شود.
کفر: کافر از مسلمان ارث نمی برد و اگر در بین ورثه کافر مسلمان باشد، ورثه کافر ارث نمی برند، هر چند از نظر طبقه و رتبه برتر از مسلمان باشند.
پس مسلمان از کافر ارث می برد و همچنین کافر از کافر مرده ارث می برد.
لعن: زن و شوهر پس از دشنام از یکدیگر ارث نمی برند و چنین پسری که پدر لعنت کرده است، نه از پدر ارث می برد و نه پدر از او ارث می برد، بلکه از مادر ارث می برد.

قبل از تقسیم ترکه میت چه بدهی هایی باید پرداخت شود؟

  • هزینه کفن
  • بدهی ها و تعهدات مالی متوفی
  • آنچه در وصیت نامه میت ذکر شده تا ثلث ترکه بدون اذن ورثه و بیش از ثلث ترکه با اذن ورثه است.

هزینه وکیل ارث و میراث چقدر است؟

تعیین میزان حق الوکاله در هر حال ابتدا با توجه به پیچیدگی و جزئیات آن مشخص می شود. یعنی میزان حق الوکاله و سایر هزینه های مربوطه توسط وکیل انتصابی پس از بررسی مشکل موکل و اطلاع از پیچیدگی موضوع وکالت و میزان تلاش وی برای احقاق حق فرد، توسط وکیل وثیقه تعیین می شود. هزینه حقوقی خاصی در این زمینه وجود ندارد و طرفین می توانند هر نوع قراردادی که لازم است انجام دهند و بر اساس آن مبلغی را تعیین کنند.

آیا زن و شوهر می توانند از یکدیگر ارث ببرند؟

بله طبق ماده 864 قانون مدنی هر یک از زوجین که در زمان فوت دیگری زنده هستند می توانند ارث ببرند.

چه افرادی طبق قانون حسابدار ندارند؟

والدین، فرزندان، پسران و دختران و زوجین هیچ اعتراضی ندارند.

آیا در تقسیم بندی ارثی همه افراد از متوفی ارث می برند؟

خیر، طبق ماده 863 قانون مدنی، وراث هر طبقه زمانی ارث می برند که از طبقه قبلی وجود نداشته باشد.

آیا اگر شخصی مفقود الاثر باشد، ترکه او بین ورثه تقسیم می شود؟

دارایی شما تقسیم نمی شود تا زمانی که فرد گمشده مرده ثابت شود و زمانی که فرد معمولاً باید زنده باشد منقضی شود.

آیا زن طبق قانون از مهریه شوهرش ارث می برد؟

بله، چون مهر جزء اموال مرد محسوب می شود، پس از فوت او جزء ارث او محسوب می شود و زن نیز از آن ارث می برد.

در مورد درخواست تقسیم ارث آیا بحث مرور زمان وجود دارد؟

خیر، مهلتی در خصوص تقاضای تقسیم مشخص نشده است و هر یک از وراث می توانند در هر زمانی تقاضای ارث کنند.

آیا انسان می تواند ورثه خود را از ارث محروم کند؟

از آنجایی که بحث ارث بعد از فوت مطرح است، انسان تا زمانی که زنده است چنین حقی ندارد.

آیا کسی می تواند تمام دارایی های خود را وصیت کند؟

اگر کسی وارث نداشته باشد می تواند تمام دارایی خود را به دیگری واگذار کند تا ارث ببرد.

آیا فرزند خوانده ارث می برد؟
خیر

 

 

وکیل مصطفی زمان زاده
موسسه حقوقی وکیل زمان زاده

 

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایتو همچنین متخصصSEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 پرسش و پاسخ حقوقی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها