وکیل جرایم سایبری در مشهد

جرایم سایبری

بهترین وکیل جرایم سایبری مشهد

وکیل جرایم سایبری یک وکیل است که تخصص در حوزه قوانین و جرایم سایبری دارد. این وکیل همچنین می تواند در موارد مربوط به نقض حریم خصوصی آنلاین، سرقت هویت، تقلب الکترونیکی، تهدیدهای آنلاین و سایر جرایم مرتبط با فضای مجازی، به مشتکی راهنمایی و نمایندگی کند. وکیل جرایم سایبری باید با قوانین مربوط به فضای مجازی و تکنولوژی آشنا باشد و بتواند به مشتکی در دفاع از حقوق و منافعش در این زمینه کمک کند.

بهترین وکیل جرایم سایبری، یکی از حوزه‌های حقوقی جدید است که به دلیل پیشرفت فناوری و استفاده گسترده از اینترنت و دیگر ابزارهای دیجیتال، بسیار مهم شده است. وکیل جرایم سایبری می‌تواند در مواردی مانند سرقت هویت اینترنتی، تقلب اینترنتی، نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای، هک شدن وب‌سایت‌ها، کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت‌های تلفنی و دیگر موارد مرتبط با این حوزه به مشتریان خود کمک کند.

وکیل جرایم سایبری باید دارای دانش و تخصص لازم در زمینه فناوری و قوانین مرتبط با این حوزه باشد. او باید به مشتریان خود در مورد حقوقشان در قبال جرایم سایبری راهنمایی کند و به آن‌ها در حفظ امنیت داده‌هایشان و پیگیری مسائل حقوقی مرتبط با جرایم سایبری کمک کند. وکیل جرایم سایبری باید همچنین بتواند به مشتریان خود در تحلیل و بررسی مسائل مربوط به جرایم سایبری کمک کرده و به آن‌ها راهکارهای حقوقی مناسب را ارائه دهد. او باید در برقراری ارتباط با دادگاه‌ها، مقامات امنیتی و دیگر مراجع قضایی نیز تجربه کافی داشته باشد.

در صورتی که نیاز به مشاوره در مورد قبول وکالت پرونده های

  • شبکه های اجتماعی( اینستاگرام، تلگرام)
  • سایت های شرط بندی و کلاهبرداری اینترنتی
  • دسترسی غیرمجاز به وب سایت و ایمیل 
  •  جعل اینترنتی و رمز عبور
  • انتشار تصاویر خصوصی و شکایت از شما
  • برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، بورس و سهام
  • فروش تجهیزات ماهواره ای
  • توهین فحاشی و افترا و تهدید و نشر اکاذیب در فضای مجازی 

را داشتید موسسه زمان زاده در اختیار شما عزیزان هست

وکیل جرایم سایبری و اینترنتی چه کسی هست؟

وکیل جرایم سایبری وکیلی  هست که در زمینه فضای مجازی، رایانه و اینترنت تخصص دارد و با ورود به پرونده های جرایم اینترنتی تجربه و تسلط کافی در زمینه دعاوی اینترنتی دارد. با توجه به اینکه امروزه فضای مجازی و اینترنتی در حال پیشرفت و گسترش است، راه های تعهد در این زمینه نیز افزایش یافته است. همچنین وقوع جرایم در فضای اینترنت و استفاده از ابزارهایی مانند رایانه و تلفن همراه در دنیای امروز بسیار زیاد است و جرایم اینترنتی مانند استفاده از پهنای باند بین المللی و دسترسی غیرمجاز رخ می دهد. برای مقابله با این گونه جرائم به وکیل متخصصی نیاز است که تجربیات زیادی در جرایم اینترنتی کسب کرده باشد و با استفاده از این تجربیات و دانش کافی و تسلط کامل به قوانین جرایم اینترنتی بتواند با ارائه بهترین راه حل این گونه مسائل را حل کند. رفع کنید و به شخصی که در این موارد تخصص خاصی دارد وکیل جرایم اینترنتی می گویند.

 

جرایم اینترنتی و یا همان جرایم سایبری چیست؟

به مجموعه اقداماتی که باعث اذیت و آزار و همچنین نادیده گرفتن حقوق افراد در چهار چوب قانون شود، تخلف محسوب می شود. اما اگر این تخلفات از طریق اینترنت و یا شبکه های اجتماعی انجام شود. به این اقدامات جرایم اینترنتی گفته می‌شود. جرایم سایبری انواع مختلفی داشته و به روش‌های گوناگون انجام می‌گیرد.

تعریف دوم جرایم اینترنتی :

در واقع جرایم اینترنتی جرایمی است که در اینترنت انجام می شود، در واقع مجرم با استفاده از رایانه یا تلفن همراه مرتکب جرم می شود. از جمله اشکالی که در فضای مجازی و اینترنت می تواند رخ دهد، می توان به توهین و افترا، آزار و اذیت، کلاهبرداری و نشر اکاذیب اشاره کرد.

 

تعریف سوم جرایم اینترنتی:

در قانون مجازات اسلامی ایران بخش تعزیرات از ماده ۷۲۹ به جرائم رایانه‌ای پرداخته‌شده است. جرائم رایانه‌ای با اشکال مختلفی صورت می‌پذیرد که عبارتند از: جرائم علیه شخصیت معنوی افراد، جرائم علیه اموال و همچنین علیه امنیت و آسایش عمومی.

ماده ۷۲۹ : هرکس به طور غیرمجاز به داده‎ها یا سامانه‎های رایانه‎ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

انواع جرایم سایبری
جرایم سایبری

انواع جرائم اینترنتی و سایبری:

 

  1. جرائم سنتی که شامل: جاسوسی، سابوتاژ، جعل، کلاهبرداری، تخریب، افتراء، پولشوئی و قاچاق مواد مخدر
  2. نقض قانون کپی رایت
  3. جرائم علیه دسترسی غیرمجاز به داده ها
  4. جرائم در تجارت الکترونیکی
  5. جرائم در بانکداری الکترونیک
  6. جرائم مخابراتی و ماهواره‌ای
  7. جرائم علیه اطفال و زنان
  8. ترور کامپیوتری
  9. مزاحمت های رایانه ای
  10. کلاهبرداری اینترنتی
  11. هک
  12. نفوذ سایبری و دسترسی غیر مجاز
  13. سرقت سایبری
  14. پخش فیلم عکس یا اطلاعات شخصی در بستر فضای مجازی

جرایم اینترنتی و سایبری به جرایمی گفته می‌شود که در فضای مجازی اتفاق می‌افتند. با توجه به روند رو به رشد تکنولوژی، این جرایم در حال افزایش هستند و به دلیل شکل جدیدی که به خود گرفته‌اند، برای مقابله با آن‌ها نیاز به توانایی‌ها و مهارت‌های خاصی داریم. در زیر، به برخی از انواع جرایم اینترنتی و سایبری اشاره می‌شود:

  1. فریب آنلاین: این جرم شامل هرگونه فریب دادن افراد با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌های تقلبی، سایت‌های کلاهبرداری و … می‌شود. هدف این جرم، کسب سود از طریق دزدیدن اطلاعات شخصی و بانکی افراد است.
  2. سرقت هویت: در این جرم، افراد با استفاده از اطلاعات شخصی دیگران، شامل نام، شماره شناسنامه، شماره کارت اعتباری و غیره، سعی می‌کنند به مالیات وام، یا سفارش کالا و خدمات اقدام کنند.
  3. نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری: در این نوع جرم، فردی با نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری و شبکه‌های اینترنتی، سعی می‌کند به اطلاعات شخصی، مالی و یا صنعتی دسترسی پیدا کند.
  4. توزیع و یا دسترسی غیرمجاز به محتوای غیراخلاقی: این جرم شامل توزیع و یا دسترسی غیرمجاز به محتوایی همچون فیلم‌های پورنوگرافی، توهین و نشر اطلاعات شخصی دیگران است.
  5. جنایات اقتصادی اینترنتی: این نوع جرم شامل اقدامات مانند رانت‌خواری، پول‌شویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه مالی است.
  6. حملات سایبری: در این نوع جرم، حملاتی به شبکه‌های کامپیوتری و سایت‌های اینترنتی صورتمی‌گیرد که در این حملات، هدف از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی و مالی کاربران و یا اختلال در فعالیت شرکت‌ها و سازمان‌های اینترنتی است.

     

  7. تهدید به خشونت و تحریک به ارتکاب جرم: این جرم شامل تهدید و تحریک افراد به ارتکاب جرم، ترور، تهدید به قتل و دیگر اقدامات خشونت‌آمیز است
  8. توهین و تهدید به توهین: این نوع جرم شامل توهین و تهدید به توهین به افراد، گروه‌ها، مذاهب و ادیان مختلف است.
  9. جنایات امنیتی: این نوع جرم شامل اقداماتی مانند تولید و استفاده از برنامه‌های مخرب و ویروس‌ها، نفوذ به سیستم‌های امنیتی، تخریب و یا تغییر اطلاعات و انجام اقداماتی که برای امنیت سیستم‌های اطلاعاتی و شبکه‌های کامپیوتری مختلف خطرناک هستند.

در کل، جرایم اینترنتی و سایبری باعث تهدید امنیت شخصی و مالی افراد و سازمان‌ها می‌شوند و برای مقابله با آن‌ها، نیاز به ارائه راهکارهای حفاظتی قوی و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند رمزنگاری و فایروال‌های قدرتمند است. همچنین، تشدید قوانین و مجازات‌های حاکم در برابر این جرایم نیز می‌تواند به کاهش تعداد آن‌ها کمک کند.

سه گروه اصلی جرائم اینترنتی :

  • جرائم کامپیوتری علیه اموال و دارائی‌ اشخاص یا جرائم کامپیوتری اقتصادی
  •  جرائم کامپیوتری دولت ها
  •  جرائم کامپیوتری افراد

 

مصادیق جرائم اینترنتی در قانون :

۱) دسترسی غیرمجاز به داده‌های رایانه‌ افراد و یا شرکت ها و یا سازمان ها

۲) شنود غیرمجاز محتوای در حال انتقال ارتباطات غیرعمومی سامانه‌های رایانه‌ای، مخابراتی و امواج الکترومغناطیسی یا نوری

3) تخریب و اخلال در داده‌ها رایانه‌ای یا مخابراتی

4) جاسوسی رایانه‌ای :

  • دسترسی غیرمجاز ‌به داده‌های سری در حال انتقال یا ذخیره‌شده
  • در دسترس قرار دادن غیرمجاز داده‌های سری در حال انتقال یا ذخیره‌شده
  • نقض تدابیر امنیتی جهت دسترسی به داده‌های سری
  • عدم رعایت تدابیر امنیتی از سوی ماموران مسئول حفاظت داده‌ها که منجر به دسترسی اشخاص فاقد صلاحیت به داده‌های سری شود.
  • داده‌های سری

5) جعل رایانه‌ای یا استفاده از داده‌های رایانه‌ای (جعل رایانه ای هرگونه تغییر و تحریف یا متوقف سازی غیر مجاز، داده‌های رایانه‌ای است که به ایجاد داده‌های نامعتبر منتهی شود یا برای به کارگیری آن‌ها  به منزله داده‌های معتبر، در راستای هدف غیر قانونی.)

۶) سرقت رایانه‌ای

۷) جرم علیه عفت و اخلاق عمومی رایانه‌ای: انتشار، توزیع، معامله داده حاوی مطالب مستهجن یا تولید و نگهداری آن‌ها به‌قصد تجارت یا افساد. تحریک و ترغیب و تهدید و تطمیع افراد برای دستیابی به محتویات مستهجن یا شیوه دستیابی به آن‌ها را تسهیل نمودن یا آموزش دادن. ترغیب، تهدید، ‌دعوت یا فریب افراد به ارتکاب جرائم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر یا روان‌گردان یا خودکشی یا انحرافات جنسی یا اعمال خشونت‌آمیز یا تسهیل و آموزش آن‌ها از طریق سامانه‌های رایانه‌ای مخابراتی.

۸) هتک حیثیت افراد با انتشار فیلم و صوت و عکس و یا تحریف آن‌ها

۹) انتشار صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی افراد بدون رضایت آنها

۱۰) انتشار اکاذیب و یا نقل‌ قول از اشخاص حقیقی و حقوقی برخلاف حقیقت

 

درصورت بروز جرایم اینترنتی چه کاری انجام دهیم؟

مراجعه به دادسرای تخصصی یا وکیل جرایم سایبری در مشهد و یا سایر شهرها و طرح شکایت با همراه داشتن کلیه مدارک الزامی است. بعد پرونده تشکیل می‌شود و رسیدگی به جریان می افتد با توجه به حساسیت موضوع و تخصصی بودن آن، پرونده به پلیس فتا نیز ارجاع می شود، در صورت عدم معرفی فرد یا افراد مظنون از سوی شاکی، گروه های تخصصی پلیس فتا مسئول شناسایی و پیگیری این افراد هستند. آنها را بالا پیگیری این اقدام قانونی از طریق وکیل متخصص و مجرب جرایم رایانه ای مورد تاکید است زیرا در صورت اثبات نشدن شکایت جرم، هتک حیثیت بوده و آثار سوئی برای شاکی به دنبال خواهد داشت.

 

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایتو همچنین متخصصSEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 پرسش و پاسخ حقوقی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها