وکیل کیفری در مشهد

وکیل کیفری در مشهد

بهترین وکیل کیفری در مشهد

وکیل کیفری شخصی است که دعاوی کیفری مانند سرقت و فروش مال دیگران، جعل اسناد، کلاهبرداری، اختلاس و غیره را مطرح می کند. وکلای جنایی در دادسرا، دادگاه کیفری، نهادهای جزایی نظامی و دولتی کار می کنند. وکیل کیفری به حساس ترین مشکلات جامعه از نظر آزادی فردی و حقوق بزه دیدگان می پردازد.

وکیل کیفری یک حقوقدان است که در حوزه جرائم و مجازات‌های قانونی کار می‌کند. وکیلان کیفری به موکلانشان در مسائلی که مربوط به جنایات مانند قتل، سرقت، تجارت مواد مخدر، تقلب، و سایر جرایم هستند، کمک می‌کنند. وظایف وکیلان کیفری شامل دفاع از موکلانشان در دادگاه، مشاوره درباره مواد قانونی و حقوقی مربوط به پرونده‌های کیفری، ارائه حمایت در مذاکرات با دادستان و مقامات قضایی، و رسیدگی به موارد جزئی مانند تحقیقات پلیسی و پرس و جو در پرونده‌های کیفری می‌باشد. وکیلان کیفری برای دفاع از حقوق موکلانشان، باید دارای دانش و تجربه لازم در زمینه حقوق کیفری باشند و موضوع را به دقت بررسی کنند تا بتوانند بهترین مدافعت را برای موکلانشان ارائه دهند.

وکیل کیفری کیست؟

وکیل کیفری وکیلی است که در امور کیفری و مسائل کیفری تخصص دارد و می تواند دفاع های تخصصی لازم را برای هر موضوع کیفری مطرح کند و در کلیه امور کیفری اعم از قوانین و مقررات و ماهیت آنها مجرب باشد. آگاه بودن
در واقع یک وکیل کیفری مانند هر وکیل دیگری سعی می کند وظیفه دفاعی خود را به بهترین نحو انجام دهد. اما عملکرد وکیل کیفری با سایر وکلا در زمینه های مختلف حقوق متفاوت است. وکیل کیفری در زمینه ای فعالیت می کند که مستقیماً با حقوق افراد مرتبط است و به دلیل این نقش خاص به وکیل کیفری وکیل مدافع نیز گفته می شود. مدافع کلمه ای عربی به معنای محافظت و دفاع است.

این وکیل بر خلاف سایر وکلا نمی تواند در کلیه پرونده های کیفری مانند پرونده هایی که در دیوان عالی کشور مطرح می شود حضور پیدا کند زیرا این نوع پرونده ها فقط توسط وکلای رده بالا مطرح و بررسی می شود.

شماره تلفن وکیل زمان زاده

وظایف اصلی وکیل کیفری چیست؟

  1. تنظیم و تنظیم دادخواست یکی از مهمترین و اصلی ترین وظایف وکیل کیفری است. اگر وکیل موافقت کرده است که به عنوان وکیل برای شاکی عمل کند، باید با شکایتی که تهیه کرده اند، ادعاهای موکل خود را بیان کنند. در عین حال تهیه دفاعیه از دیگر وظایفی است که وکیل کیفری انجام می دهد.
  2. وکیل باید در تمامی مراحل تحقیقات از بازجویی تا پایان دادرسی و اجرای حکم موکل خود را همراهی کند، بنابراین موکل می تواند در مراحل بازجویی نیز همراه وکیل خود حضور داشته باشد.
  3. وکلای شاغل در این زمینه می توانند وکالت و وکالت افرادی را که تحت تحقیق و متهم به ارتکاب جرم هستند، داشته باشند.
  4. وکلای جنایی نیز می توانند در بازجویی و محاکمه نقش فعالی داشته باشند. حتی در شدیدترین جرایم همراه با ادله آنها عناصری به دادگاه ارائه می شود که مجازات مجرم را تخفیف می دهد.
  5. وکیل کیفری اعم از اینکه وکیل شاکی باشد یا متهم باید بتواند با تسلط بر امور کیفری از حقوق شخص دفاع کند یا ادعای خود را ثابت کند و تمام تلاش خود را برای اثبات بی گناهی و برائت متهم یا اثبات آن به کار گیرد. اثبات تقصیر شاکی مطالبه.
  6. یک وکیل کیفری خوب باید با آگاهی کامل از کلیه امور کیفری در دادگاه حاضر شود زیرا حساسیت امور کیفری ایجاب می کند که با ظرافت عمل کند تا به حقوق اجتماعی و حیثیت دیگران لطمه ای وارد نشود.
  7. یکی از وظایف و اختیارات وکیل کیفری، طرح شکایت و بررسی و پیگیری مراحل قانونی دعوی است.
  8. هوشیاری و آگاهی وکیل کیفری در جریان پرونده بسیار مهم است.

ویژگی های یک وکیل کیفری خوب در مشهد

  1.  وکیل کیفری علاوه بر تجربه و مهارتی که در زمینه محاکمات کیفری دارد، باید تحصیلات و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشد. در صورت ارتکاب جرم، اگر آگاهی کافی از قوانین نداشته باشید و از وکیل کیفری مجرب کمک نگیرید، احتمال شکست پرونده شما زیاد است.
  2. آموزش های آکادمیک کافی در زمینه حقوق جزا و حقوق جزا دیده باشد.
    -دارای دانش و تجربه کاری کافی و در رسیدگی و رسیدگی به پرونده ها صلاحیت و مهارت و آشنایی با دادسرا، دادگاه ها و دادگاه های کیفری.
    – آشنایی کامل با قوانین کیفری مانند قانون مجازات اسلامی، قانون آیین دادرسی کیفری، قانون مبارزه با مواد مخدر، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کلیه قوانین مربوطه.
  3.  از روحیه روحی و روانی بالایی برخوردار باشد.
  4.  وقت شناسی: زمان در امور کیفری بسیار مهم است. لذا توصیه می شود با در نظر گرفتن این موضوع وکیل کیفری را انتخاب کنید زیرا اگر وکیل منتخب فاقد این کیفیت باشد ممکن است با مشکلات و مسائل زیادی مواجه شود.
  5.  منصف بودن: با این ویژگی وکیل سعی می کند حقوق هیچ یک از طرفین دعوا ضایع نشود و عدالت به طور کامل رعایت شود.
  6. آگاهی علمی عملی: کشف تقلبی و انگشت نگاری از جمله مواردی است که در حوزه امور کیفری بسیار حائز اهمیت است. بنابراین یک وکیل خوب می تواند با تشخیص درست در این زمینه کمک زیادی به موکل خود کند.
  7.  افزایش اطلاعات: یکی دیگر از ویژگی هایی که یک وکیل کیفری باید داشته باشد مطالعه مجلات، کتاب ها و روزنامه های مختلف در زمینه پلیس جنایی است تا همیشه به روز باشد و در نتیجه از رقبای خود عقب نماند.

نمونه های از رسیدگی جرم و جنایات انجام شده توسط  وکیل کیفری

  • جنایات علیه مردم
  • جنایات مواد مخدر
  • جرایم سازمان یافته
  • جرایم اقتصادی
  • فساد عمومی

مهمترین دعاوی کیفری

  • جعل
  • خیانت در امانت
  • کلاهبرداری
  • جرم انتقال مال غیر

نقش وکیل متخصص کیفری

وکیل متخصص کیفری در زمینه های مختلفی مانند فروش مال غیر، کلاهبرداری، سرقت، جعل، ضرب، جرح، جرم تهدید، مزاحم تلفنی می تواند به خوبی نقش آفرینی کند. 

  1. نقش وکیل کیفری در پرونده های تهدید
  2. نقش وکیل کیفری در پرونده های کلاهبرداری
  3. نقش وکیل کیفری در فروش مال غیر
  4. نقش وکیل کیفری در پرونده های قتل
  5. نقش وکیل کیفری در پرونده های سرقت
  6. نقش وکیل کیفری در پرونده های ضرب و جرح
  7. نقش وکیل کیفری در پرونده های جعل
  8. نقش وکیل کیفری در پرونده های مزاحم تلفنی
وکیل زمان زاده
موسسه حقوقی وکیل زمان زاده

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایتو همچنین متخصصSEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 پرسش و پاسخ حقوقی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها