نمونه قرارداد صلح معوض مهریه

نمونه قرارداد صلح معوض مهریه

نمونه قرارداد صلح معوض مهریه


 

نمونه قرارداد صلح معوض مهریه

در این مقاله با توضیحی مختصر نمونه قرارداد بخشیدن مهریه را که نوعی نمونه اقرار ابراء ذمه زوج از مهریه و نمونه قرارداد صلح ملک نیز می باشد. تقدیم حضور مراجعه کنندگان سایت وکیل زمان زاده می نماییم.

گاهی زوجین در زندگی مشترک به اختلافاتی برخورد کرده و ممکن است زوجه از طرق قانونی مهریه و سایر حقوق مالی ناشی از زوجیت را از طرف مقابل مطالبه نماید.

گاهی این اختلافات به طلاق منجر شده و گاهی نیز پس از وساطت آشنایان زوجین حاضر به ادامه زندگی مشترک می گردند.

همانگونه که مطلعیم به محض انعقاد عقد ازدواج مهریه به صورت عندالمطالبه در ذمه زوج قرار گرفته که با مطالبه از ناحیه زوجه، همسر وی باید آن را پرداخت نماید.

گاهی خانم ها مهریه خود را به صورت صلح بلاعوض مهریه و یا اقرار نامه ابراء ذمه زوج از مهریه بخشیده و یا اسقاط می کنند.

غالبا با مشورت بهترین وکیل ملکی در مشهد این قرارداد ها به صورت معوض تنظیم میگردد.

زوج در ازای بذل، اسقاط یا ابرا مهریه امتیازاتی مانند حق طلاق، حق حضانت فرزند، حق انتخاب محل سکونت و … را از همسرشان دریافت می نمایند.
گاهی نیز طرفین در خصوص مطالبه حقوق زوجه در ازای مبلغ و یا وجه و یا نقل و انتقال اموال منقول یا غیر منقول به یکدیگر صلح می نمایند.
ممکن است در خصوص تنظیم این نوع قراردادها مراجعه به وکیل خانواده در مشهد کافی باشد.
اما راجع به عوضی که مال غیر منقول یا ملک مخصوصا املاکی که فاقد سند رسمی است‌. می باشد مراجعه به وکیل متخصص ملکی ضرورت دارد.

نقل و انتقال اموال غير منقول در عوض بخشیدن یا اسقاط حق خود از مهریه تابع اصول و تشریفاتی است که باید با مشورت با کارشناسان امر صورت بگیرد.
لذا وکیل خانواده ممکن است در این نوع توافقات از تخصص لازم برخوردار نباشد.

بعضا املاک موضوع صلح دارای محدویت هایی است که شخص متوجه آن نگردیده و خسارات قابل توجهی از این عدم آگاهی به وی وارد می شود.
بنابراین نتیجه می گیریم که دانلود نمونه فرم بخشیدن مهریه و استفاده از آن بدون مشاوره با وکلای ذی صلاح می تواند تا چه اندازه تاثیرات منفی در آینده داشته باشد.
در نوشته حاضر وکیل ملکی مشهد سعی دارد به صورت خلاصه و کاربردی (نمونه قرارداد صلح مهریه) را که در آن (نمونه اقرار ابراء ذمه از مهریه) نیز گنجانده شده را جهت استفاده عزیران ارائه نماید.

نمونه قرارداد صلح معوض مهریه
نمونه قرارداد صلح معوض مهریه

– طرفین قرارداد

مصالح : آقای … به شماره ملی و به نشانی: مشهد،
متصالح : 
خانم: ف .ر به شماره ملی ….و به نشانی: مشهد….

 

۲- موضوع معامله و مورد صلح :

عبارت است از:
۱. مجموع سهم الارث و کلیه حقوق مصالح آقای ….. از ماترک مرحوم منصور …..راجع به شش دانگ عرصه و اعيان یک باب منزل مسکونی (شامل دو باب منزل مسکونی و دو دربند مغازه موضوع سند رسمی به شماره ثبت ….مورخ ۱۳۸۰/۱۲/۲۰) به شماره پلاک ثبتی یکصد و نود و سه فرعی از هفتاد و پنج اصلی واقع در اراضی ….بخش نه مشهد که عرصه آن موقوفه آستان قدس رضوي است.
(به انضمام  حق کسب، پیشه یا تجارت و سرقفلی  واحدهای تجاری)

۲. تعداد ۱۵۰ قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طلب خانم …. بابت مهریه از آقای حمید کرامت پور

مال الصلح و کیفیت پرداخت آن

با امضای این قرارداد مجموع سهم الارث مصالح آقای حمید…. از ماترک مرحوم منصور ک در رابطه با شش دانگ عرصه و اعيان یک باب منزل مسکونی به شماره پلاک یکصد و نود و سه فرعی از هفتاد و پنج اصلی واقع در اراضی بخش ….مشهد که عرصه آن موقوفه آستان قدس رضوي است به خانم ف صلح و واگذار گردید.
نامبرده با این نقل و انتقال قانونی هیچ گونه حقی نسبت به سهم الارث مذکور ندارد.

در عوض و ازای آن خانم ف. ر با رویت اصل سند مالکیت ملک موضوع معامله و واگذاری سهم الارث مصالح از آن، تمامی مهریه مندرج در سند نکاحیه شماره ۱۴۲۳۵ به میزان ۱۵۰ سکه طلای تمام بهار آزادی را به همسر خود آقای حمید ابرا نموده و ذمه زوج درخصوص پرداخت مهریه به زوجه بری گردید و زوجه در این خصوص حق هیچگونه مطالبه ای را نخواهد داشت.

۴- شرایط معامله

مصالح آقای حمید متعهد گردید که مالکیت خود از سهم الارث مرحوم پدرش در رابطه با ملک مورد معامله را از طریق اعطای وکالت نامه رسمی بلاعزل ظرف ۲۴ ساعت از امضای این قرارداد، به نام خانم فاطمه رمضانی انتقال داده و ظرف یک هفته پس از انعقاد معامله ملک را با کلیه ملحقات و منضمات به خانم رمضانی تحویل نماید.

پرداخت هزینه های نقل و انتقال و تنظیم سند رسمی اعیان و سند رسمی استیجاری آستان قدس رضوی اعم از فک رهن، مالیات، عوارض شهرداری و هزینه ثبت بر عهده واگذار کننده می باشد.

متصالح خانم ف متعهد گردید که پس از امضای این قرارداد پرونده اجرایی خود در خصوص مطالبه مهریه را در اداره ثبت مختومه نماید.

لازم به ذکر است سن بنای مورد معامله حدود ۳۷ سال بوده و شامل دو در بند مغازه و دو باب منزل مسکونی و می باشد.

طرفین قرارداد با علم و اطلاع از ارزش موارد مورد صلح، کلیه خیارات از جمله خیار غبن فاحش و افحش را خود اسقاط نمودند.

این معامله قطعی و الزام آور بوده و طرفین قرارداد پس از امضای آن حق هیچ گونه اعتراضی نداشته و باید پاسخگوی تعهدات خود باشند.
در صورت مستحق للغیر در آمدن مورد صلح، مصالح آقای حمید باید به نرخ روز ملک پاسخگوی طرف مقابل باشد.

این قرارداد في مابين مصالح و متصالح در کمال صحت عقل و سلامت و اراده و بدون اجبار و اکراه تنظیم گردید.
کلیه معاملات و قراردادهای مغایر با متن این صلح نامه بین مصالح با افراد دیگر باطل و بی اعتبار بوده فاقد اثر است مصالح تعهد نموده و اقرار می نماید که هیچ گونه معامله هیچ و عقد تملیکی مفاد این صلح نامه منعقد ننموده است و در صورت وجود هر گونه عقد قبل یا بعد از این قرارداد عقد مذکور بی
اعتبار است.

 

امضای مصالح آقای

در تاریخ ……..مجموع سهم الارث خود از ماترک مرحوم منصور در رابطه با ملک با مشخصات موضوع صلح نامه فوق را به نام خانم ف صلح نموده و انتقال دادم‌.

امضا:

امضای متصالح

امضای شاهد اول:

امضای شاهد دوم:

امضای شاهد سوم:

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایتو همچنین متخصصSEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 پرسش و پاسخ حقوقی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها