نمونه لایحه دفاعیه اعسار از پرداخت مهریه از طرف زوجه

نمونه لایحه دفاعیه اعسار از پرداخت مهریه از طرف زوجه

 

معمولا پس از صدور حکم به پرداخت مهریه، زوج بلافاصله دادخواست اعسار از پرداخت آن را در محاکم مطرح نموده و دادگاه نیز پس از تشکیل جلسه رسیدگی با صدور قرار استماع شهادت شهود اظهارات ایشان را درخصوص ادعای ناتوانی از پرداخت زوج ثبت ک استماع می نماید.
فارغ از نحوه جرح و تعدیل شهود اعسار که در مقاله دیگری به آن پرداخته خواهد شد.

یکی از بهترین وکلای خانواده در مشهد و بهترین وکیل مهریه و طلاق از گروه وکیل زمان زاده، نمونه لایحه دفاعیه اعسار را که از ناحیه خوانده پرونده که در مانحن فیه زوجه می باشد به اختصار ارائه نموده امیدواریم مورد توجه و استفاده همراهان عزیز سایت وکیل زمان زاده قرار بگیرد.

نمونه لایحه دفاعیه اعسار از پرداخت مهریه از طرف زوجه
نمونه لایحه دفاعیه اعسار از پرداخت مهریه از طرف زوجه

بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه … دادگاه خانواده مجتمع شهید مطهری مشهد

با اهدای سلام و تقدیم احترام

با احترام به وکالت از خانم … خوانده پرونده ۰… خواسته اعسار به شماره بایگانی مطروحه نزد آن شعبه محترم پیرو جلسه استماع شهادت شهود مورخ ۱۴۰۲/۸/مطالبی را به اختصار در دفاع از نامبرده به شرح ذیل معروض می دارد:

۱. برابر با ماده ۸ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی ۱۳۹۴ خواهان محترم پرونده در لیست اموال و دارایی مستند دادخواست اعسار، کلیه اموال و دارایی های خود را در یکسال گذشته معرفی ننموده است.

ارائه دو فقره حساب بانکی و ادعای پرداخت ماهانه تعدادی اقساط، بدون ارائه هر گونه مستند و مدرک مکتوب، عدم معرفی قطعه زمینی در محدوده شهرستان طرقبه در لیست دارایی به صورت قولنامه ای و عادی معامله شده است. مثبت و موید ادعای وی نمی باشد.

نامبرده حتی میزان حقوق دریافتی خود از دانشکاه علوم پزشکی را به درستی اعلام ننموده اند.

مستند به تصویر ضمیمه لایحه که حاکی از حکم کارگزینی و فیش حقوقی فروردین ماه سال ۱۴۰۲ آقای …. می باشد میزان حقوق دریافتی وی ۱۸ میلیون و نهصدو هفتاد دو میلیون تومان تعیین شده که به احتمال فراوان این حقوق در ارديبهشت ماه و تا شهریور ماه افزایش داشته است، در حالی که خواهان محترم حقوق دریافتی خود را در لیست دارایی خود و نیز در جلسه پیش گفته برخلاف واقع ۱۴ میلیون و هشتصد تومان عنوان داشته است.

۲‌. در جلسه استماع شهادت شهود، هر سه شاهد تعرفه شده توسط خواهان اعسار، حقوق دریافتی ایشان را به مبلغ فوق و حتی کمتر اعلام نموده اند و در پاسخ به سوالات اینجانب از میزان اقساط مورد ادعا، از جزئیات اقساط اظهار بی اطلاعی نمودند.

۳. موکل سابقا نیمی از مهریه خود را از ذمه خواهان محترم بری نموده و تاکنون نیز بدلیل امکان بازگشت به زندگی زوج از مطالبه سایر حقوق مالی ناشی از زوجیت از جمله نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت و ….
خودداری نموده است.
مشارالیها مبتلا به نوع حاد بیماری ام اس بوده و حضانت فرزند و هزینه های تحصیل وی را بر عهده دارد.

۴. موکل مدعی است خواهان علاوه بر حقوق دریافتی معاملات املاک انجام داده اما اطلاعاتی از املاکی که به نام ايشان ثبت نشده ندارد.

تقسیط محکوم به به میزان درخواست شده در دادخواست برخلاف اصول و قواعد مترقی فقهی از جمله قاعده انصاف و لاضرر بوده و همانگونه که عرض شد ادعای مدعی اعسار فاقد هر گونه دليل و مستندی بوده و اظهارات متناقض و فاقد صحت شهود نیز نمی تواند واجد شرایط اظهارات شهادت بینه شرعی باشد.

حال با عنایت به موارد معنونه و نظر به اینکه حسب ادعای موکل خواهان محترم دعوی علیرغم توقیف خودرو از طریق قرار تامین خواسته، خودروی مذکور را از دسترس موکل مخفی نموده و قطعه زمین زراعي توقیفی نیز حسب اذعان شخص وی در جلسه سابق دارای ارزش مالی چندانی نمی باشد و شهود تعرفه شده نیز کاملا دارای خدشه می باشد، از محضر شريف دادگاه صدور حکم به رد خواسته خواهان
مورد استدعاست.

با سپاس و تجدید احترام
گروه وکیل زمان زاده

شماره تلفن وکیل زمان زاده

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایتو همچنین متخصصSEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 پرسش و پاسخ حقوقی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها